بازديد خبرنگاران و توراپراتورهاي چيني از جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي استان يزد

یزدفردا:گروهي از خبرنگاران، تورگردانان و نمايندگان اتحاديه‌هاي دفاتر خدمات مسافرتي كشور چين با پتانسيل‌هاي و توانمندي‌هاي گردشگري و فرهنگي استان آشنا شدند.


به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد: اين افراد که در قالب يک گروه 23 نفره متشکل از 10 خبرنگار و 13 توراپراتور، نمايندگان اتحاديه‌هاي دفاتر خدمات مسافرتي كشور چين بودند در طول حضورشان دراستان يزد از جاذبه‌هاي گردشگري، فرهنگي، تاريخي، طبيعي و مذهبي استان‌ بازديد کردند.


در طول اين سفر، گروه دعوت شده با مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد نيز ديدار کرده و به بحث و تبادل نظر در زمينه گسترش همکاري‌هاي في‌مابين دو کشور براي افزايش ميزان گردشگران ورودي از چين به ايران و بخصوص به يزد پرداختند.


در اين ديدار که در باغ رستوران مشيرالممالک يزد صورت گرفت "بهرام رضايي" ضمن خير مقدم و خوشامدگويي به خبرنگاران و توراپراتورهاي چيني، گفت: کشور بزرگ چين در طول تاريخ با کشور ايران به لحاظ اقتصادي، فرهنگي و سياسي ارتباطات خيلي نزديك و تنگاتنگ داشته است.


مديركل ميراث‌فرهنگي،صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد بابيان اينکه بزرگترين عامل صلح، دوستي وآرامش بين ملت‌ها وجود مشترکات فرهنگ و تمدني آنهاست، افزود: مهمترين وجه مشترک کشور بزرگ چين و کشور ايران، وجه فرهنگي، تمدني و تاريخي است.


"رضايي" خاطر نشان كرد: استان يزد با بيش از شش هزار اثر تاريخي و فرهنگي يكي از مهمترين مناطق تاريخي و ديدني كشور ايران اسلامي است.


وي افزود: حضور اين گروه در يزد با هدف آشنايي با فرهنگ، هنر و ابنيه متعدد تاريخي استان صورت گرفته است.


اين مقام مسئول گفت: حضور خبرنگاران و مستندسازان كشورهاي مختلف يكي از مهمترين روش‌هاي اطلاع‌رساني و تبليغات است كه مي‌تواند در معرفي بيش از پيش اين استان موثر باشد.


"رضايي" در ادامه تصريح کرد: سرو ابركوه، مسجد جامع كبير، بافت تاريخي شهر يزد، زندان اسكندر، قبه دوازده امام، آتشكده، و دخمه زرتشتيان از مهمترين جاذبه‌هاي گردشگري بود كه مورد بازديد خبرنگاران و توراپراتورهاي چيني قرار گرفت.


گفتني است: اين گروه چيني در آخرين بازديد خود يزد را به مقصد اصفهان جهت بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري اين استان ترک كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا